fredag 14 oktober 2011

Veckans stämpel på Stämpelkällan och lite annat...

Hej på er!

Nu var det bra länge sen mitt senaste inlägg... Jag har den senaste tiden varit lite dålig på att pyssla någonting utöver det jag gör till Stämpelkällan och det beror delvis på att jag har börjat motionera om kvällarna :) När barnen har gått och lagt sig kör jag ett rejält svettigt pass på motionscykeln framför tv:n samt lite styrketräning på det! Känns bra att göra nånting för konditionen, man blir faktiskt lite piggare om dagarna. Men det här gör att jag inte hinner pyssla lika mycket...

En annan anledning är att jag fyllde 30 år för ett litet tag sen. Så det har varit kalas här hemma och så har även Håkan och jag varit en helg i Stockholm. Vi bodde på hotell, åt gott, såg musikalen Spamalot som var helt superbra och sen gick vi på nattclub! En toppenkväll blev det. Och på hemvägen blev det en sväng in på IKEA, alltid lika kul :)

Här är jag på restaurang Museet


Håkan på restaurangen


Min mat! Smörstekt gös och pommes duchesse (eller potatismos som vi brukar kalla det :) rödbetor och andra grönsaker. Smarrigt!

Håkans mat: Crispy pork med bönsallad och lök tror jag det kallades. Han tyckte det var gott. Vi åt förrätt och efterrätt också men det blev inga bilder på det.




Men nu ska jag i alla fall visa veckans stämpel och det är en halloween-stämpel som heter Pumpa och löv. Mitt kort ser ut så här:


Jag har aldrig gjort ett halloween-kort förut så jag hade inga lämpliga färger på cardstock. Och när jag var inne på Mixen senast så tänkte jag bara på att köpa mönstrat halloweenpapper, inte matchande cardstock... Men det gick ändå. Jag använde ett grått cardstock och sen klippte jag ut en del av halloweenpappret som var format så där fint och satte på framsidan. Sen använde jag det mönstrade runtom till insidan. Jag ville gärna ha nåt oranget också, så jag använde ett presentsnöre jag hade liggande och satte som en ram runt. Jag använde även stämplarna Happy Halloween-text, spindel och spöke litet. Det blev väl inget supersnyggt kort, men det fick duga :)

Som vanligt gäller att om man vill ha chansen att vinna pumpastämpeln så går man till Stämpelkällan och skriver en kommentar. En vinnare dras på söndag!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar