måndag 14 maj 2012

Stafflikort och ask

Dagarna och veckorna rullar på och det är redan ett bra tag sen jag senast skrev nåt här. Det är ju så mycket annat som ska göras nu när våren äntligen är här! Det är vårstädning i trädgården, det ska målas på altanen, möbler som ska oljas in, blommor ska planteras osv :) Roliga saker förvisso, men det tar ju sin lilla tid när man har två barn att ta hand om också! 

Men förra veckan var det dags för veckans stämpel och projekt på Stämpelkällan och det här gjorde jag då:


Ett stafflikort (easel card) i grönt och rosa där jag stämplade veckans stämpel Blomma dubbel mindre inte mindre än nio gånger! Det var lite tröttsamt att måla alla måste jag säga :) Även min kantstans fick jobba en del som synes. Kortet kom snabbt till användning då min vän Linnéa fyllde år i samma veva.



Sedan var det lördagsprojektet och då var det dop som var temat. Jag hade en sexkantig ask liggande som var påbörjad men inte dekorerad, så den fick bli en liten smyckesask som gåva till den lilla som ska döpas.



Jag använde två stämplar som jag maskade ihop och satte på locket: Baby med nalle och Cirkel med swirlram mindre. Dekorerade med rosor och blad, samt ett band runt locket. Själva asken är det San som har designat, mall finns på hennes blogg.

I lördags hade jag ett spännande möte med någonting stort. Bilder kommer här så småningom...

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar