onsdag 4 maj 2011

1-årskort

Hej! Nu var det ett tag sen senaste inlägget, jag har tagit lite påsklov kan man säga :)

Idag har jag, Izabelle och Jazmine varit på ettårskalas hos lilla Linnéa och till henne hade jag gjort det här kortet. Det är en ny vikning jag har provat, trifold hette den. När kortet är ihopvikt är det bara 10x10cm, så ganska litet och behändigt. Jag använde brun cardstock och ett mönstrat papper som jag beställt på PY-hobby (en webbutik med fina dekorationsmaterial och en del papper till väldigt bra priser). Jag har provat att sy med symaskin längs kanterna och det var kul! Stämpeln är Fia med tårta från Stämpelkällan, målad med akvarellpennor. På bären på tårtan satte jag lite 3D-lack och hon fick lite glitter på glorian. Bokstäverna är stämplade på utklippta cirklar från det bruna pappret och embossade. Alla kanter är chalkade. För att hålla ihop kortet fäste jag ett band på baksidan.







/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar