onsdag 25 maj 2011

Ettårskort

Hej!

För ett tag sen fyllde en liten tjej vid namn Alma ett år och till henne gjorde jag det här kortet. Det är ett "recessed window card" som på svenska kanske kan kallas ramkort, men jag är inte helt säker. Jag hittade i alla fall en beskrivning HÄR på splitcoaststampers och det var kul och lätt att göra och blir väldigt effektfullt tycker jag. Jag har använt supersöta Ernie från Stämpelkällan och färglagt honom/henne (?) med akvarellpennor och även lite stickles. Älskar det bruna mönsterpappret, men kommer tyvärr inte ihåg var jag köpt det...

Då jag inte äger någon apparat typ Cuttlebug eller liknande blir det lite knepigt när jag vill sätta bokstäver på ett kort, men det funkar med lite pill. Fingerpill :) Här har jag vattenstämplat med mina bokstavsstämplar på vanligt vitt kartongpapper, embossat med vitt, klippt ut dom med en spetsig sax och sen lagt 3D-lack på. Kanske hade kunnat skippa vitembossingen eftersom jag ändå stämplade på vitt papper, men då hade de kanske inte blivit så kritvita som jag ville ha dem...

På insidan satte jag det mönstrade pappret även på den utstickande fyrkanten så den blev lite finare. På det vita pappret har jag stämplat med två olika fjärilar som jag har fått en gång i tiden av Madame Ink, vet inte varifrån dom kommer dock.

Utmaningar jag är med i:

Nu dags för en kvällsmacka innan läggdags, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar