söndag 5 juni 2011

Kort och kanna!

Hejsan!

Den här veckan var det mitt lags tur att visa veckans stämpel och veckans projekt på Stämpelkällan, så jag tänkte visa upp här vad jag gjorde för nåt.

Jag börjar med veckans stämpel som var Blomstergirlang med hjärta i mitten. Då gjorde jag det här kortet med kärlekstema och använde även textstämpeln Du gör mig hel. Basen är vit, sedan ett brunt cardstock som ram och sedan ett randigt designpapper som jag har embossat hjärtan på i vitt och koppar. Då använde jag Hjärta1 enkelt, litet (både det vänstra och högra) och Hjärta1 enkelt. Dekorerade med öljetter och snöre, samt två rosor och en nål.

Till lördagsprojektet gjorde vi vattenkannor av olika modeller. Jag klurade ut en egen modell och försökte likna den vid en vattenkanna i zink som jag har och jag blev rätt nöjd med resultatet. Jag använde stämplarna Blomma med spröt mindre, Sans lilla bi och Love grows. Vill man ge bort den så tänkte jag att man kunde stoppa i några fröpåsar i stället för blommorna som sitter i nu.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar