måndag 4 juli 2011

Ett kort och en cupcake

Hej!

Tänkte visa vad jag har gjort den här veckan till Stämpelkällan. I fredags var det veckans stämpel Ullis med rosett som man hade chans att vinna och det här kortet gjorde jag som inspirationsbidrag:

Vi hade namngivelsedag för Jazmine igår med närmsta släkten och då passade det bra att använda det här söta fåret på hennes kort. Jag har målat med akvarellpennor. Bokstäverna är stickers och blommorna är utstansade. Som bakgrund satte jag lila wellpapp istället för ett mönstrat papper.

I lördags var temat olika bakverk och då gjorde jag den här muffinsen. (eller en cupcake är det väl snarare.) Hittade en bra beskrivning här, men det var allt lite knepigt att få till själva toppingen, men det blev helt okej till slut efter lite svärande :) Jag använde Grattis, mörk bakgrund som skylt.


En närbild på toppingen där jag klickade ut stickles på varje "ögla".

Det var allt för mig för idag, god natt!

/Elli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar