måndag 26 mars 2012

Längesen...

Oj vad tiden går...

Mycket har hänt den senaste tiden som har gjort att jag inte direkt har prioriterat att sitta vid datorn :)

Jag har nämligen börjat jobba igen efter att ha varit mammaledig i cirka ett och ett halvt år. Det känns faktiskt väldigt kul att komma tillbaka till jobbet. Butiken har flyttat till en ny lokal så det är lite som att börja på ett nytt jobb, förutom att jag redan känner de flesta som jobbar där :)

I och med att jag har börjat jobba innebär det ju också att minstingen Jazmine har börjat på dagis! Inskolningen gick bra förutom att den blev lite uppdelad pga att hon blev sjuk.

Men jag har ju åstadkommit lite på pysselfronten i alla fall och det tänkte jag visa nu:

Här är ett litet påskkort med den senaste "veckans stämpel" från Stämpelkällan: Påskägg med fjädrar och rosett. Jag använde den stämpeln som bakgrund och satte en annan framför: Hönan Agda balanserar på ägg. En vitt band med rosett och en virkad blomma fick duga som dekorationer :)




Jag har även provat på att göra om en fotoram genom att använda stämplar. Det var kul, men otroligt pilligt! Jag ville nämligen embossa motiven, men när jag hade stämplat på ramen och hällde på embossingpulvret så fastnade det inte bara på det stämplade utan överallt! Så jag fick sitta med en smal pensel och försiktigt ta bort allt överflödig pulver... Det var ju mindre kul, men resultatet blev bra :) Jag använde den superfina Hörne swirl samt Hjärta1 enkelt litet höger och vänster.



Och sist men inte minst: Min första LO någonsin! Stämpeln Njut av varje ögonblick skulle användas och jag tänkte att den kan ju passa bra ihop med en bild på våra barn. Så då blev det en layout som jag dock inte tänker använda till något album, utan det får bli en tavla av den istället. Känner mig riktigt nöjd med den i alla fall och tjejerna är ju så fina, mina gosungar :)


Det var allt från mig för denna gång!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar