måndag 5 mars 2012

Pappa 65år!

Min pappa har nyligen fyllt 65 och därmed gått i pension. Det känns väldigt konstigt att säga att min pappa är pensionär för det låter så gammalt och det stämmer inte alls in på min pappa... Han som är så pigg och fräsch!

Han hade en födelsedagsfest för oss barn och barnbarn och lite jobbarkompisar förra lördagen och då hade jag gjort det här kortet som han fick tillsammans med presenten:


Snickaren är en stämpel från Stämpelkällan som heter SnickarVille och den har jag målat med akvarellpennor. Texten Gratulerar är också Stämpelkällans.

Jag ville ha med siffrorna 65 på kortet, men jag har ingen cuttlebug eller liknande att stansa ut siffror eller bokstäver med, så jag fick ta hjälp av datorn :) Jag satt i Photoshop och bläddrade bland fonter tills jag hittade en som jag gillade. Jag skrev ut siffrorna i lagom storlek, klippte ut dem och limmade på dem spegelvänt på baksidan av ett cardstock och klippte sedan ut dem igen. Lite mer pill än att bara stansa, men vad gör man inte... :)

Här är insidan av kortet. Tumstocken har jag hittat som bild på nätet och skrivit ut och limmat fast på en bit cardstock. Likadant med den på framsidan.

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar