torsdag 25 november 2010

Izabelle i snön

Snön är här! Jag gillar snö, jag tycker det blir så ljust och fint och och det är så mysigt när det knakar under fötterna. Det skadar ju inte heller att jag just nu inte kan skotta eftersom magen är så stor, så det får sambon sköta :)



Izabelle, hon ÄLSKAR snön! Igår fick hon vara hemma från dagmamman för vi skulle få besök på eftermiddagen av hennes kusin Theo och hans mamma San, så på förmiddagen passade Iza och jag på att vara ute i snön en stund. Vi har en liten pulkabacke vid sidan av huset så där åkte hon stjärtlapp och var helt lyrisk! "Mamma jag älskar snön", "jag älskar min nya overall", "jag älskar åka sjärtlapp!" Hon använder ordet älskar flitigt just nu :)









På kvällen ville hon pyssla med mig, det är hon väldigt förtjust i, så jag föreslog att hon skulle få göra ett julkort till sin dagmamma. Här är resultatet:


Jag tycker det blev jättefint! Hon fick välja papprena själv och sen valde hon två stämplar som jag maskade ihop (dom är från stämpelkällan förstås) och sen färglade hon och lade på glitterlim alldeles själv. Hon gillar att stansa, så granarna och snöflingorna har hon stansat ut och limmat fast och sen valde hon några blommor också som jag hjälpte henne limma fast.


Om hon fortsätter tycka det är så här kul att pyssla, kommer hon ockupera min pysselhörna här hemma om några år :)


/Elli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar