onsdag 17 november 2010

Julkort igen!

Hej! Dags att visa två nya julkort som jag har gjort! Just nu är det bara julkort som gäller för mig så jag hinner bli klar med dom innan bebis kommer, för då kommer jag nog inte hinna pyssla så mycket till en början. Idag är det precis en månad kvar till beräknat födelsedatum, men det kan ju lika gärna bli imorgon och så mycket som den härjar runt därinne i magen så får den gärna komma ut snart! Aj vad ont det gör ibland...




Åter till julkorten! Ovan har jag gjort ett kort i vinrött och silver med ett mönstrat papper från Panduro. Stämplarna heter Tomteälva med paket och X-text: God jul och gott nytt år, stora snirklar och är från Stämpelkällan. Älvan har jag målat med akvarellpennor och jag lade även på lite silverglitter på vingarna. Texten är embossad i vitt. Dekorationerna består av utstansade snöflingor i silver, silverbrads och ett vitt sidenband med ett pärlspänne.









På kortet ovan har jag provat att maska för första gången. Det var jättekul och lite klurigt! Tre stämplar har jag använt (från Stämpelkällan): God jul hängande från gren, Tomtenisse och Tomtegröt. De är målade med akvarellpennor. Grötskålen hamnade kanske lite för högt upp så det ser ut som den svävar, men det var ju första gången så jag ger mig själv godkänt ändå :) Någon julig blomma hade jag inte, så jag ritade en själv, målade och lade på rött glitter.



Det var allt för mig för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar