onsdag 3 november 2010

Julkort

Nu har det blivit två nya julkort! De här är i storleken 14,5x10cm och kommer gå ner i vanliga små kuvert och det kommer bara behövas ett frimärke :) Förra årets julkort blev mycket tyngre och då blev det plötsligt så dyrt att skicka dom!


På kortet ovan har jag använt två stämplar; en tomte och en text-stämpel och båda är från Stämpelkällan. Tomten är målad med akvarellpennor och texten har jag embossat och sen lagt på lite glitter. Sen har jag stansat ut granar och snöflingor och satt ett fint band vid sidan.

På det här kortet har jag också använt två stämplar; tomteflickan som är från Stämpelkällan och sen en textstämpel som jag beställde från Panduro till förra julen. Tomten är målad med Copics-pennor. Det var när jag var på pysselkväll på Mixen senast som jag fick prova San´s pennor och visst blir det fint! Men jag håller mig nog ändå till mina akvarellpennor, som jag nyligen köpte nya, så nu har jag mycket fler nyanser att välja mellan :) Texten har jag embossat och lagt glitter på och sen fick en filtremsa med snöflingor bli enda dekorationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar