onsdag 13 april 2011

Grattiskort med tillhörande tutorial

Hej!

När jag målar stämpelmotiv använder jag numera alltid akvarellpennor för jag tycker det är ett väldigt roligt sätt att måla på. Och nu har jag gjort en liten tutorial som visar hur man kan gå tillväga när man målar med dom här pennorna. Den hittar ni HÄR bland alla andra Tuesday Tips på Stämpelkällans blogg. Så gå dit och låt er inspireras av både mitt och de andra tjejernas tips vettja!

Här är kortet jag gjorde i samband med den tutorialen:
Kortet var till min pappa som fyllde år så jag gjorde det väldigt avskalat och utan krusiduller :) Beige cardstock som bas, ett grönt cardstock och sen ett grått mönstrat papper från Panduro. Använde också lite skräpbitar av ett grönt, prickigt papper från Panduro som jag rev ändarna på och chalkade kanterna. Två antikbruna brads håller fast dom. Stämplarna är Blomsterhörna 1 från Stämpelkällan samt en grattisstämpel köpt på Mixen.

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar