måndag 4 april 2011

Badande dam

Hej! Ibland händer det ju att man får lite idétorka och behöver lite inspiration när man ska göra ett kort och då kan det vara bra att tex. ha en skiss att följa. Varje måndag lägger vi upp kortskisser på Stämpelkällanbloggen och idag är det min tur. Så jag tänkte helt enkelt visa den här på min blogg också :) Och här är kortet som jag har gjort enligt skissen: Kortet var till min mamma som fyllde år i lördags. Stämpeln heter Vera i badkar och är målad med akvarellpennor och den sitter på 3D-kuddar. Det lilla ljusrosa pappret är handgjort papper köpt på Tiimari för länge sen och det mönstrade är från Creative club. Blommorna i hörnet är utklippta från det pappret och fastsatta med vita brads och de är chalkade och glittrade. Badbubblorna har också lite glitter på sig. Rosetten är en variant som både San och Pysselgalen brukar använda sig av som är väldigt fin tycker jag, så nu ville jag prova på den :) Jag gjorde en matchande presentpåse också som rymmer både presenten och kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar