tisdag 23 augusti 2011

30-årskort

Hallojs!

Igår fyllde min kompis Jenny år och det var inte vilken födelsedag som helst för hon fyllde 30! Så i söndags var vi bjudna hem till henne på smörgåstårta och fika och då hade jag gjort det här kortet till henne:


Jag tog ett ljusgrönt cardstock, en ganska svåranvänd färg tycker jag, men ihop med det mörkrosa blev det ändå fint och sen målade jag stämpeln i samma färger. Stämpeln är Blomsterkrans från Stämpelkällan och jag embossade motivet och målade det med akvarellpennor. Fjärilen stämplade jag en gång till på ett annat papper och klippte ut den närmsta vingen. Sedan fäste jag den med 3D-kuddar. Jag använde ganska mycket stickles på blommorna.

Siffrorna har jag ritat själv. Jag gjorde mallar i vanligt skrivarpapper, limmade fast dom på baksidan av cardstocken och klippte ut dem. Sedan la jag på ett lager 3D-lack.

Det var allt från mig för idag!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar