söndag 7 augusti 2011

Lila kort

Hej!

Tänkte visa ett kort jag gjorde för ett tag sen till min pappas sambo som fyllde år. Jag ville göra ett enkelt, stilrent kort med raka linjer och då blev det såhär:

Fast bara raka linjer blev det ju inte, det blev en cirkel i mitten också :) I cirkeln stämplade och embossade jag den vackra stämpeln Lilja från Stämpelkällan. Jag gillar att embossa motiv, jag tycker det blir snyggt ihop med akvarellfärgen. Sedan målade jag även med en vit gelpenna för att framhäva vissa delar av blomman. Jag har använt vitt och lila cardstock samt ett designpapper från serien Fika av Maja Design som jag tycker är väldigt fint. Ordet Grattis är stämplat och embossat, stämpeln är köpt på Mixen.



Här nedan är insidan av kortet. Där använde jag samma stämpel, men jag vattenstämplade istället.



En sak till!

Stämpelkällan fyller ett år den 1:a september och det firas med en utmaning. Så gå till Stämpelkällans inspirationsblogg för att läsa mer och få chansen att vinna ett hemligt pris!

Ha det bra!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar