måndag 14 november 2011

Ibland när man ska sätta sig och göra ett kort så kan det vara så himla svårt att komma igång. Så är det i alla fall för mig, jag kan sitta en lång stund och bara fundera och inte komma nånvart... Då kan det hjälpa att ha en kortskiss att följa eller i alla fall få inspiration av.

Jag har gjort en väldigt simpel skiss som jag tänker basera mina julkort på i år. Den är rektangulär för att jag tänker göra korten i måttet 15 x 10,5cm så att de går ner i ett vanligt kuvert och inte blir tyngre än att ett frimärke räcker :) Det blir ju så dyrt annars! Och i mitten passar bra att placera ett stämpelmotiv eftersom så gott som alla mina kort innehåller en stämpel från Stämpelkällan :)



Jag gjorde ett stående kort där jag satte stämpeln Julvätte i mitten. Den är målad med akvarellpennor, men jag insåg inte förrän jag var klar att det som jag har målat lite grönaktigt är ju hans skägg! Det såg jag verkligen inte när jag målade, jag trodde det var någon typ av tröja under... Inte alltid det blir rätt, men det får duga ändå :) Hela kortet fick gå i samma ton som designpappret med God Jul-texter på olika språk, köpt på Panduro och det vinröda pappret är också därifrån. Blommorna är utstansade. God Jul-stämpeln i hörnet är också från Stämpelkällan.

Nu är det läggdags! Godnatt!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar