onsdag 2 november 2011

Julkort

Hej

I lördags var det pyssel hela dagen som gällde för då var jag på scrapdag på Mixen! Jag har velat vara med på en sådan flera gånger förut, men jag har alltid jobbat eller också har jag haft barn som varit för små för att lämna hemma. Men nu var det dags! Jag och ett 20-tal andra tjejer pysslade för fullt och det var väldigt kul, men också jobbigt att sitta så länge och pyssla. Det är man ju inte riktigt van vid, hemma får man ju passa på de cirka två timmarna man har efter att barnen har somnat på kvällen tills man själv ska lägga sig :)

I alla fall så fanns det en kortutmaning och en LO-utmaning. Jag hade tänkt vara med på båda, men kortet tog lite för lång tid, så jag ville inte stressa ihop en LO, det får jag prova nån annan gång. Kortet var efter en skiss och blev så här:

Röd och grön cardstock och ett designpapper jag hittade i fyndlådan på Mixen. Den söta lilla tomtetjejen är från Stämpelkällan och heter Tomtenissa. (Textstämpeln har jag fått, så jag vet inte var den kommer ifrån.) Tomtenissas lurviga delar (...och nu syftar jag alltså på mössan och skorna, inget annat!) har jag använt Puffy Velvet på.

Ha en bra dag!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar