måndag 7 november 2011

Veckans projekt på Stämpelkällan

Denna lilla ask gjorde jag till veckans projekt på Stämpelkällan i lördags. Då skulle vi göra stjärnaskar. Det kan man ju tolka på olika sätt, tex vika asken i form av en stjärna, men jag gjorde en helt vanlig fyrkantig variant och i locket skar jag ut en stjärna och satte genomskinlig plast där. Asken kan tex. passa bra att ge bort något smarrigt hemmagjort godis i till jul... Eller nåt annat, vi får se vad jag kan hitta på :)


Jag använde röd cardstock till lådan och brun till locket, ett god jul-papper från Panduro och stämpeln är förstås Stämpelkällans och heter Juleljushörne. Jag har dock klippt bort lite av stämpeln i nederkanten, lite glitter och ett blad, för det stack ut utanför kanten på asken och det är så lätt att det går sönder då... För att få glittergirlangen att se ut som glitter behövdes förstås rött stickles och det använde jag även runt stjärnkanten. Röda brads och ett tunt band är de övriga dekorationerna.

Trevlig kväll!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar