söndag 27 november 2011

Redan är det söndag kväll och ännu en vecka är förbi. I tisdags fick Izabelle flytta in i sitt nya rum som hon har fått hjälpa till lite grann att fixa i ordning. Hon har hjälpt mig att måla elementet och provat att rolla lite på en vägg och hon hjälpte pappa att stryka på tapetlim när det skulle tapetseras :) Hon tycker det är jättekul att få hjälpa till och det blir ju förstås extra kul när det är i hennes blivande rum. Nu har hon ju alltså "bott" där några dagar och hon är helt lyrisk! Hon tycker det är så fint därinne :) Så fort jag har tagit lite bilder ska jag lägga upp dem här :)

Jag har gjort några nya alster för Stämpelkällan som jag tänkte visa upp. Först ett kort med veckans stämpel Idun med lång fläta. Det blev ett rosa kort som nån gång kan komma till användning till en ung tjej som fyller år kanske :)


Jag maskade ihop Idunstämpeln med en annan stämpel som heter mur, men använde bara mittendelen av den. Målade med akvarellpennor. Satte tre blommor som dekoration. Med den här kortvikningen tycker jag inte att det behövs så mycket dekorationer, kortet är så fint i sig ändå.


Jag har även gjort det här flätade hjärtat som jag tänkte hänga i granen när det är dags för det. Inuti ligger några chokladtomtar och väntar på att bli uppätna :) Såna här hjärtan brukar man ju göra i glanspapper, men eftersom jag skulle ha med ett stämpelmotiv så valde jag att ta cardstock istället. Jag vet inte om det skulle funka så bra att stämpla på glanspapper, det kanske bara skulle smetas ut... Jag använde en av stämplarna i Set med tre snöstjärnor.


Nu är det dags att sova, godnatt!

/Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar